BM-projekts piedalās Rail Baltica reģionālo staciju izveidē un būvniecībā

Rail Baltica reģionālo staciju izveide un būvniecība ir viens no lielākajiem infrastruktūras projektiem Baltijā pēdējo 100 gadu laikā. Arī mēs, BM-projekts, tajā aktīvi piedalāmies.

Rail Baltica rēģionālo staciju izveidē

Sākotnēji mūsu darbi saistījās ar priekšizpēšu veikšanu, sadarbojoties ar nozares profesionāļiem. Mūsu kolēģi, kas pārzina infrastruktūru, kā arī ainavu arhitektūras speciālisti, aktīvi strādāja, pētot dažādus scenārijus, kā organizēt satiksmi un vidi kopumā vietās, ko skar dzelzceļa stacijas pārbūve un Rail Baltica ceļu pieslēgumu izbūve, kā arī potenciāli palielinās satiksmes dalībnieku pieplūdums atkarībā no infrastruktūras izmaiņām un vilcienu kustības biežuma.

Rail Baltica projekts paredz savienot Latviju ar četrām citām Eiropas valstīm -Poliju, Lietuvu, Igauniju un, kaut arī netieši, Somiju. Šis savienojums varētu radīt lielāku pieprasīju pēc stacijas nodrošinātajiem pakalpojumiem, kas pulcētu ne vien vietējos iedzīvotājus, bet arī pasažierus, kas ieradušies no citām valstīm, tāpēc risinājumu racionalitāte un ērtums ir īpaši svarīgi, lai neveicinātu sastrēgumus ne cilvēku, ne transportu vidū.

Rail Baltica rēģionālo staciju izveidē

Pašreiz lielākie darbi norit pie mobilitātes punktu projektēšanas, kas ir nozīmīgas komponentes pasažieru mobilitātes uzlabošanai gan reģionāli, gan arī globālākā mērogā. Reģionālie mobilitātes punkti paver iespējas dzelzceļa satiksmi attīstīt uz vietām, kur līdz šim nav atradušās stacijas, tādējādi dodot iespēju pārvietoties ātrāk, ērtāk un drošāk, kas vienlaikus ir arī dabai draudzīgāk. Ņemot vērā tieši draudzīgumu dabai, ir svarīgi palielināt dzelzceļa transporta pieprasījumu iedzīvotāju vidū. Lai to panāktu, mūsu mērķis ir padarīt šos punktus ērtus lietošanā, turklāt ne vien vietējiem iedzīvotājiem, bet arī iebraucējiem. Tāpēc mobilitātes punkti tiek plānoti tā, lai tie saslēgtos ar vietējām publiskā transporta maršrutu līnijām, tur būtu ērti novietot automašīnas ilgstošais stāvēšanai, iespējams pieslēgt velosipēdus utt. Projektējot tiek meklēti arī ērtākie veidi, kā veidot savienojumus ar tuvējiem ceļu tīkliem, kā arī nodrošināt ērtu gājēju kustību, vajadzības gadījumā veidojot gājēju ietves, tuneļus vai pārvadus. Šie un vēl daudzi citi ir izaicinājumi, ar kuriem saskaramies ikdienā, lai spētu izveidot reģionālos mobilitātes punktus, kas sevī ietver visas komponentes, kas nepieciešamas efektīvai stacijas darbībai un pasažieru ērtībai.

SIA BM-projekts ir noslēdzis 08.05.2023. līgumu Nr.SKV-L-2023/261 ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru par atbalsta saņemšanu pasākuma “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana” ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.

Rekvizīti

SIA „BM-projekts”
Reģ. Nr. 40103196966
Luminor Bank AS
Kods: RIKOLV2X
Konts: LV33RIKO0002013267394
„Ezīši”, Mārupes pag., Mārupes nov., LV-2166

©2023 BM-projekts. Visas tiesības aizsargātas